اولین پیام تصویری مسعود پزشکیان برای معلولان | آیا رئیس جمهور منتخب حقوق معلولان را احیا خواهد کرد؟ + ویدئو رای اول نوجوان مشهدی دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری + فیلم کلاهبرداری میلیاردی از معلولان و سالمندان در استان سمنان شهروندان توان‌یاب مشهدی کجا می‌توانند رأی دهند؟ | اتخاذ تمهیدات لازم برای شعبات مناسب‌سازی‌شده اخذ رأی فرزندان شبه‌خانواده بهزیستی خراسان‌رضوی نایب‌قهرمان کشور شدند افزایش همکاری‌های توان‌بخشی و درمانی بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی زنان دارای معلولیت و رنج مضاعف حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت همه چیز درباره غربالگری شنوایی نوزدان تا یک ماهگی مستمری خرداد کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد (چهارم تیر ماه ۱۴۰۳) مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟
سرخط خبرها

معلولان ضایعه نخاعی مشهد شرایط خوبی ندارند | استفاده چندباره از پوشینه‌های بهداشتی

  • کد خبر: ۱۷۹۶۸۳
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
معلولان ضایعه نخاعی مشهد شرایط خوبی ندارند | استفاده چندباره از پوشینه‌های بهداشتی
مدیرعامل پیشین انجمن معلولان ضایعه نخاعی خراسان رضوی از فشارهای اقتصادی بر این قشر و کمبود تجهیزات آنان خبر داد.

نسا خوش‌نیت در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به انتشار خبری مبنی بر فوت ۱۷۰معلول ضایعه نخاعی در کشور بر اثر نبود امکانات لازم گفت: متاسفانه معلولان ضایعه نخاعی در شرایط نامطلوبی قرار دارند و گرانی تجهیزات بهداشتی و درمانی که برای ما بسیار هم حیاتی است، آسیب‌هایی جدی‌ را متوجه ما می‌کند.

این فعال حقوق معلولان نخاعی کشور ادامه داد: این روز‌ها عفونت‌های ادراری میان هم‌نوعان ما رو به گسترش است و دلیل آن این است که قیمت پوشینه‌های مصرفی ما به بیش از ۲۶۰هزار تومان رسیده است و برخی مجبور شده‌اند تا آن پوشینه را دوبار یا حتی بیشتر استفاده کنند. همین سبب شده تا مشکلات کلیوی هم به سراغشان بیاید.

خوش نیت اضافه کرد: در کنار گرانی پوشینه، سوند‌های نلاتون که برای دفع ادرار افراد ضایعه نخاعی بیشتر استفاده می‌شود، از هزارتومان به حداقل ۶هزار و ۱۵۰تومان رسیده است و این نیز باعث شده سوند بهداشتی را نیز چندبار استفاده کنیم و این واقعیت کنونی معیشت برخی از ضایعه نخاعی‌ها در مشهد است.

وی ضمن اشاره به افزایش مستمری و همچنین افزایش مبلغ حق پرستاری بیماران نخاعی خاطرنشان کرد: مستمری ناچیز ۶۰۰هزار تومانی، هنگامی که پوشینه برای بیماران بسترگرا به بالای ۲۰۰هزار تومان رسیده است چه معنایی دارد و چطور می‌توانیم هم زندگی کنیم و هم به درمان و بهداشت فردی خود بپردازیم؟  

خوش نیت به کمبود داروی اعصاب و روان و محرک‌های عصب پرداخت و یادآور شد: معلولان نخاعی باید دارو‌های حسیِ اعصاب مصرف کنند و انواع فرانسوی و آلمانی این دارو، کارکرد موثرتری نسبت به مورد مشابه ایرانی خود دارد. اما تحریم‌ها سبب شده تا دارویی مانند «گاباپنتین» در بازار دارویی نایاب باشد و حتی در پیدا کردن نمونه ایرانی آن هم گاهی با مشکل رو به رو می‌شویم. این را نیز اضافه کنم که مصرف این دارو در برخی اوقات حتی باعث بیهوشی ما هم شده است.

وی با اشاره به جمعیت معلولان نخاعی مشهد متذکر شد: در مشهد قریب به هزارو۵۰۰شهروند معلول نخاعی داریم و مشکلات اقتصادی در میان اکثریت آن‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد سازمان بهزیستی باید هرچه سریع‌تر فکری به حال این مسئله بکند؛ زیرا افزودن بیماری‌های عفونی به مشکلات عدیده ما، چیزی شبیه به مرگ تدریجی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->